cotton candy flavour...

Tuesday, 22 May 2012

Tuesday, 15 May 2012

wedding...


k gambo kat atas 2 terhasil atas permintaan seorg insan..
walaupun ssh nk hasilkan..sy usahakan jugak demi beliau..hakhak..

Saturday, 12 May 2012

perut oh perut...


dari semalam perut sy nie asyik meragam aje..x taw le nape..salah makan pe ntah y boleh meragam perut nie..kebiasaannyer dia akan meragam bila sy makan pedas n masam..p rasa2 nyer dlm 2, 3 hari sebelumnya x de lak makan makanan y pedas n msm..huhu..sabo je lee...nasib baik hari cuti..so keja nyer seharian je le tido..sampaikan member2 pun tegur y muka saya dh pucat dah..disebabkn x tahan sgt dah terpaksa le saya teguk air teh pahit..alhamdullilah hari nie lega lah cikit...

Tuesday, 8 May 2012

doodle..

rasanyer dah lama x update pape kat cnie..hehe
sebenarnya hari nie pun x apa gak y mau dikatakan...cuma saje nk lekatkan satu lukisan ..
member sy mintak lukiskan doodle tuk dia..dia nk doodle y pakai baju hitam ada manik2 n pakai tudung purple..so saya buat kan le tuk dia..hehe..hasilnya seperti kat bawah...


nasib baik dia kata comel..hehe..

Tuesday, 1 May 2012

1 mei...hari kita

selamat hari pekerja buat pekerja2 semua..hehe
jom kita merehatkan diri di hari kita..hehe
bagi y kena kerja jugak selamat menunaikan kerja anda..hehe.


Monday, 30 April 2012

the road not taken..

sumber: favim

membuat pilihan itu satu perkara y bukan senang..
kerna kita bakal berhadapan sama ada pilihan kita itu betul @ salah...
kita x mampu mengundur masa untuk membuat pilihan itu semula..
tapi apa y kita boleh lakukan adalah jangan menyesali pilihan y telah kita buat..
tapi jadikanlah pilihan itu betul...
andai kesan nya tidak nmpk sekarag tapi percaya lah kita akan rasa pilihan itu betul pada masa mendatang...

P/s: perh.....berfalsafah pula sy disini..haha

Saturday, 28 April 2012

Contest Hebat : Happy 13th Birthday Ninie!!

thnks kepada adik ninie sbb jemput join contest nie...


bg sape2 mau join contest nie sila klik banner kat ats...
y kat bwh nie lak adiah sy buat adik ninie...
y bakal menyambut hari lahir y ke-13..




Saya ingin mengucapkan Selamat Hari Jadi kepada Ninie kerana.........
Sudah menjangkau usia remaja..hehe

 Bilakah Tarikh Lahir Ninie?
22 september 1999

AWARD

ok cik hanamiko d cnie saya amik awk nyer award..hehe..cantik bunga 2..
terima kasih tuk award nie...



Soalan...
  1. Best tak kenal hamba? (belum jumpa memanglah tak tahu.. ye dak? haha..)
  2. Jumpa blog hamba di mana? (adakah di tepi longkang? haha..)
  3. andai tuan hamba secara tidak langsung bertemu hamba.. apa tindakan tuan hamba?
Jawapan..

  1. Best le kenal tuan hamba kat blog nie..hehe
  2. Jumpe kat mana yer???? emmm..lupa lah jumpe kat ne..hehe..jgn marah..haha
  3. Tindakan saya??? emmm..jap nk pk...emmm...ntah x taw le sbb blm jumpe lagi kan..haha.. 

Friday, 27 April 2012

hasilnya

kami dh berjaya kutip hasil tanaman kami..hehe...kangkung kami sudah dikutip untuk dimasak...seronok rasa bila dpt kutip hasil tanaman sendiri...moga2 tanaman2 lain terus membesar n membuahkan hasil tuk kami kutip lagi..hehe

Tuesday, 24 April 2012

mia duniaku 1st giveaway

ok kali nie sy ditag oleh eita...hehe..pemilik blok sekadar coretan...untuk menyertaai satu give away oleh blog kepunyaan mia duniaku...



tarik tutup giveaway nie pada 30 april nie..so sape2 mau join giveaway nie dipersilakan klik banner diatas...segala syarat2 penyertaan giveaway boleh diketahui kat sane..berserta dengan itu anda boleh ketahui apa hadiah2 y menanti insan2 y bertuah..hehe

k dah jadi adat giveaway..maka sy perlu tag 2 org blogger lain..so kat cnie insan y sy pilih adalah..hehe


Saturday, 21 April 2012

contest doodle glider..


sbenarnyer sy nie x de le terror mane pun bab2 lukis2 doodle nie...p saje je nk mengedik gak join contest nie..contest nie anjuran cik merah itu jambu...blogger y mmg terror bab2 men'doodle nie..idea nie pun kebetulan timbul bila teringat dengan sugar glider member sy mase stdy dulu...comel,, dh beranak pinak pun sugar glider beliau skrg..rindu lak nk main2 dengan sugar glider beliau 2...suka tegok bila dia makan epal..2 favorite makanan dia..sbb 2 sy lukis sugar glider 2 ngh mengigit epal..hehe


p/s:-meh le join contest nie ramai2..menarik taw hadiah y beliau tawarkan 2...nk join klik cnie

HAPPY BIRTHDAY...

hari nie bezday sy nyer housmate..hehe...dh tua pun beliau..hehe..cit..bajet cam sy nie muda je lg..
sy mau ucapkan terima kasih pd beliau kerna sudi jd tukang masak kat rumah..sentiasa buat pelbagai menu tuk disi kedlm perut..sy doakan beliau moga panjang umur, murah rezki n cepat2 dpt jodoh..hehe..so kek kat atas nie sy buat khas tuk beliau,,hehe..
selamat hari lahir buat beliau...

Friday, 20 April 2012

buih-buih...


seronoknyer main tiup-tiup buih...haha..x kira le org nk kate cam budak2 ke...y penting sy suka tiup buih2 2...hehe...thumb up....hehe
jom main sama..p ade ke y nk main sama????
hehe...

Thursday, 19 April 2012

MUG PILIHAN...

seronok rasanyer kuar p shooping smlm bila dh rasa juling mata dengan kerja-kerja kat ofis..hehe
sy n housmate beli barang2 keperluan rumah kami...beli barang dapur..pastinyer x ketinggalan stok makanan..hehe..housmate sy nie ad satu kegilaan dia..dia suka sgt dengan mug...dh macam2 jenis mug y dia beli kat umah kami 2...so mug turut jadi mangsa kami...teruja sgt tegok  mug y bersusun atas rak 2..rasa cam nk beli semua..hehe...tp dalam byk2 2 kami tertarik dengan satu design mug nie..cun abiz..hehe..warna hitam + biru siap ada corak2 coffee lagi..so itu le mgsa mug terbaru kami..hehe..rupa mug tersebut lebih kurang kat bwh nie..hehe...

k 2 le rupa mug nyer..sy x snap pic nyer so sy lukis le lebih kurang..hehe

Saturday, 14 April 2012

jogging...


disebabkan smlm cuti maka housmate sy pun ajak le sy nie pegi jogging...itu merupakan aktiviti y sy mmg x suka buat..hehe..p kesiankn housemate nyer pasal..ikut kn aje le..maka lepas asar kami pun pergi le menuju kat stadium berdekatan rmh kami 2 tuk jogging kat trek kat c2....sy risau gak mau jogging nie cz risau badan sy akan mengalami kejutan y melampau...almaklum le lama tul x buat aktiviti tersebut...dengan itu kami mulakan denga warm up le dulu..then baru start jog...cukup 4 round trex 2 maka sy pun stop..x larat dh..housmate sy teruskan le jog sorg2...cukup 10 round baru dia stop...
sambil tunggu beliau 2 melangut le sy sorg2 kat tepi padang tegok ada budak2 duk main bola sepak..layan blues sat dengan angin y sepoi2 gitu..hehe..then lepas beliau rest seminit dua..kemudian ktorg blah le..hehe...

p/s: maka hari nie bila bgn tido pg tadi mula lah sy rasa sesuatu..iaitu rasa sakit2 badan...nie le padahnyer bila dh lama x bersenam..hehe

Thursday, 12 April 2012

sun-flower..


x pe y mau di taip tuk jadikan entry so sbb gedik gak nk mengupdate kat cni maka sy mau kasi kat kalian2 semua sekuntum bunga matahari sorang satu..
nah amik sorg satu...hehe...
ceh...nie kira cam bajet ada org nk singgah blog nie..
p walau pape pun terima kasih buat y sudi dtg kat blog nie....

Sunday, 8 April 2012

batuk vs minuman berais...

org cakap klu batuk x elok minum minuman sejuk @ berais..t makin teruk batuknyer...tapi nak wt camne sy nie lak sp y suka minuman berais..so walaupun batuk still sy teguk minuman sejuk..hehe..x peduli le apa org nk kata...x peduli le kena leter bertan-tan pun..haha..janji puas dpt minum minuman berais...
sy mmg x suka minum minuman y panas...huhu...

muka gembira dpt minum minuman berais...hehe

sedih taw bile org pksa suruh minum minuman panas..huhu


Friday, 6 April 2012

lipatan kertas...

sy suka origami..p disebabkan tangan sy nie bukan le berseni mana pun jd sy x reti mau buat lipatan2 kertas 2...y sy taw buat pun just y simple2 aje....setakat



bintang nie mampu le sy buat,,,simple aje semua org mampu buat...sy suka buat lipatan bintang nie..suka tegok bila dh bnyak..bila dh banyak sy isi dlm botol pas2 buat hiasan kat atas meja...cantik sgt..suka tegok..

carian google

nie y lagi satu sy taw buat..lipatan hati org kate..hehe..biasanyer sy buat lipatan nie guna duit kertas seringgit..klu guna duit seringgit 2 sy buat 2 hati..p bila guna kertas biasanyer lipatan satu hati cam kat atas 2 le...biasanyer sy buat penanda buku dengan lipatan hati 2...n sy suka bagi lipatan 2 kat member2..suka lekat kat dlam bezday card tuk member2 sy...

gambo google

lipatan nie jarang sy buat...sy buat pun bila duk melayan budak2..sy suka buat lipatan nie tuk budak2..hehe...nie namanyer lipatan muka kucing...hehe

p/s:-meh le kongsi kat sini liptan kertas pe y korang suka buat,,,heehe...korang mesti power buat liptan2 kertas nie kan..hehe

Thursday, 5 April 2012

carrot susu...

alhamdullilah selsema dah sembuh..tinggal batuk nie je y masih belum sembuh2 lagi...sabo je le..huhu...2 le sape suruh x mau makan ubat tahan je le..hehe...
sesape y mengalami selsema tu cuba le minum air carrot susu supaya dpt kurangkan selsema 2...sy ada baca artikel y carrot bagus tuk org y selsema..carrot leh kuatkan antibodi badan kita...selamat mencuba..hehe...alhamdullilah sy pun dh beransur pulih lepas minum air carrot 2...p semua nie pun dengan izinnya...syukur...

nah amik nie sy bagi carrot kan korang tuk buat jus..hehe

Tuesday, 3 April 2012

sy join contest blog ala tomey-tomey...

sy telah di tag oleh rakan blog nie..
sila lah singgah blog beliau dengan klik cnie..



bg sesiapa y berminat mau join contest nie cepat2 le klik banner kat ats...cepat2 dh nk dekat tarikh tutup contest 2...rugi taw x join..hehe...klu blog anda bertuah menjadi pemenang maka dapat le hadiah2 y ditawarkan oleh penganjurnyer..hehe..so ape lagi cepat2 le join contest 2..

k sudah menjadi kebiasaan bila join contest nie kena lah lak tag-mengetag kan...so sepertimana syaratnyer sy perlu tag 2 org bloggger lain..jadi dengan ini insan2 terpilih adalah...


Monday, 2 April 2012

HAPPY BIRTHDAY...

Dengan jarak y memisahkan kami maka sy utuskan  doodle nie bg mewakili diri sy buat kawan sy y menyambut ulang tahun kelahiran dia pd hari ini...hehe..
selamat hari lahir buat beliau..maka sy hadihkan kek berserta doodle ini..
p/s:-pd sape2 y menyambut ulang tahun kelahiran pd hari ini juga...sy doakan moga panjanh\g umur n murah rezki..

Sunday, 1 April 2012

VIRUS2 MENYERANG...

~cilok dr google~

waduh2 saat2 kerja ngh menimbun nie le dia nk menyerangnyer..huhu..
time2 nie le virus2 batuk n selsema mau dtg...terganggu ckit mau buat keja..sabo je le..
k..dlm keja menimbun sempat gak curi masa mau tulis entry nie...
k sambung balik wat keja..
bye..hehe

Saturday, 31 March 2012

SELAMAT PENGANTIN BARU..


Hari nie weeding member sy...so lukisan x seberapa kat ats 2 buat beliau...hehe..
moga jodoh mereka berpanjangan hingga ke akhir hayat dan dikurniakan cahaya mata y comel2..hehe...x lama lg weeding sepupu sy lak..hehe...

Friday, 30 March 2012

payung pelangi...



k entry arinie x pe saje je nk tunjuk posing ngn payung...haha
sekian..hehe..

Thursday, 29 March 2012

BERBAKTI PD TANAH...

aktiviti sy sekarang adalah bercucuk tanam..hehe..nie semua idea housmate sy le...sy pun ikutkan aje le..lgi pun bagus gak idea berkenaan..selain dpat hasil nyer ade gak le aktiviti berfaedah y leh sy buat ckit..lari ckit dr rutin biasa...ktorg dah bersihkan kawasan belakang umah kami tuk jadikan kawasan kami bercucuk tanam..setakat nie kami dh tanam kangkung n sawi...tanaman lain 2 ktorg tunggu benih dr member ktorg y janji mau kasi benih n baja....moga2 ap y kami ushakan berhasil..t jimat le ckit duit kami mau beli sayur..hehe...harap2 tangan kami nie jenis tangan sejuk..org tua2 ada ckp klu tangan panas biasanyer tanaman x menjadi,,hehe...


p/s:-Uncle jonni bg le tip berkebun ckit,,,camne ko uruskn tanaman labu ko 2..hehe...

Wednesday, 28 March 2012

membina jiwa serasi...

kepunyaan google...

Kata-kata motivasi y sy kutip dr buku "Membina Jiwa Serasi" tulisan Hm.Tuah Iskandar...

  • Kerja adalah pahit pada pangkalnyer tp manis pd penghujungnyer...melakukan  kerja itu penat tp penat akan hilang bila kita mendapat upahnyer...

  • Keserasian mudah dibina jika kita sanggup bertolak ansur, bersabar & bertimbang rasa...

  • Cinta itu untuk dinikmati bukan ditangisi...

  • Seorg wanita ibarat sekuntum bunga..ia sudah sedia indah dan cantik tp kalau dihiasi dgn daun...diletakkan pula dalam pasu dan diletakkan ditempat y sesuai ia akan jadi makin indah...

  • Menjadi pendengar setia jga merupakan salah satu bentuk pertolongan..

  • Cantik itu subjektif bukannyer objektif...

  • Mereka y tidak boleh berasa bahagia adalah mereka y menghadapi masak\lah pemikiran & hati...


Saturday, 24 March 2012

terapi lagi..

K b4 nie sy ade buat entry sal terapi cara sy kan...
Kali nie saje nk mengedik post entry sal terapi cara sy lagi..hehe

Apabila jiwa sy sedikit kacau sy suka cari 2 benda nie...
2 benda tersebut adalah...

ais-krim

nape sy pilih ais-krim...antara sebab nyer..benda 2 sejuk..bila kena tekak sy...secara automatik sy rase hati sy turut sama sejuk..so kurang le cikit jiwa kacau 2...hehe..
logik ke??? haha..
logik @ x..p ia berkesan pd sy..


coklat


nape sy pilih coklat lak ye...emmm????
ntah le y penting sy enjoy makan coklat bile jiwa ngh kacau...
seolah bila kunyah coklat 2...cam sy bercerita lak maslah kat coklat 2...hehe..
n kekacauan jiwa itu reda ckit...


p/s:-Walauapapun cara anda menerapikan diri bila berlakunyer kekacauan jiwa...
percaya lah bahawa disebalik cara anda mengurangkan masalah itu disebaliknyer adanyer ALLAH y menenangkan anda melalui perilaku anda itu...

Friday, 23 March 2012

mood rindu...



mood rindu...
rindu mau lepak...
mau p jalan2 ...
shopping2..
masak2...
ngn member2 mase stdy lu..huhu

Thursday, 22 March 2012

IKLAN SEBENTAR...

ok..apa  sy nak cakap kat cnie mungkin akan jadi isu sensetif bagi sesetengah individu...
p x kira sy nk gak tulis kat cnie...hehe
ok..nak salahkan 100% kat penghisap rokok pun x leh gak kan,,
sbb klu x de pengeluaran rokok maka x de lah penghisap nyer kan..
lak 2 kesian  bagi sesape y sumber pendapatan dia berasaskan rokok nie...
x de pe cuma satu peringatan je sy nk tekankan kpd penghisap rokok nie...
boleh x anda peka dengan keadaan sekeliling..
n boleh x sebelum berurusan dengan sesorng anda hilangkan dulu bau asap rokok dr mulut anda 2 supaya x mengganggu percakapan anda dengan individu lain..lagi2 sy nie lah y mmg x tahan bau asap rokok nie..sbb asap dia buat kerongkong sy nie sesak...
at least anda leh makan gula2 kan tuk ilangkan bau 2 keluar dr mulut anda bila berurusan dgn individu lain...
bile keadaan kurang selesa maka dengan itu sy x dpt menyampaikan sesuatu dengan sempurna...
sekian terima kasih...


Wednesday, 21 March 2012

result spm...

habiz le sudahkan debaran buat adik2 semua..harinie calon2 spm 2011 dh pun terima resultnyer...tahniah buat y dapat keputusan cemerlang..dan bagi mereka y kurang cemerlang jgn putus asa...

actually adik sy pun amik result spm gak arinie...bila dia dh taw result terus je dia nagis...sebab ap y ditarget x dpt dia kecapi..bagi sy keputusn y dia dpt 2 dah kira bagus pun... 7A 2B..sebab result sy dulu pun x de lah sebagus dia...dia  sedeh sbb BIO dia dpt B...cian kat dia..rasenyer nk bg je gred BIO sy dulu kat beliau..hehe...

k walauapa pun tahniah buat beliau dan adik2 semua y dpt keputusan cemerlang...
nah amik le adiah kat bwh nie buat korang..hehe

Tuesday, 20 March 2012

kuat makan...

hobi sy adalah makan..hehe..sebab makan adalah hobi sy maka dengan itu...badan sy makin mengembang cam belon..makin hari makin kembang...hehe...


mana x nyer semua benda sy balun...bak kate ayh..sy nie tolak batu n kayu je x makan 2 pun klu batu n kayu pun leh makan gerenti sy makan gak..hehe..sebab 2 le dia x kisah bwk sy p makan kat mane2 gerai pun sebab semua sy balun...hehe..
mak cik sy pun dia ckap dia suka masak tu sy...katanyer berbaloi masak tuk sy...haha...

p/s: Hobi y x ptt kan..haha...mesti HOBI korang semua y berfaedahkan dan mendatangkan hasil kan..hehe

Monday, 19 March 2012

duit oh duit!!!

Ada 2 persepsi org tentang duit nie...

  1. Duit nie bukan segala-galanye...
     2.  Duit 2 segala2 nyer...



  • yup...persepsi individu pertama itu seharusnya betul...kerna duit x mampu tuk beli segala-galanya...duit x boleh beli kasih syg..duit x boleh beli cinta..dan macam2 lagi le benda subjektif y duit x mampu beli...

  • Tapi perlu ingat bahawa persepsi individu ke-2 juga ada betul nyer...sebab dia perlukan duit untuk membayar segala bil2...bayar hutang dan bermacam2 perkara y memerlukan kita mengeluarkan duit dalam sistem jual beli...x duit maka x barang...

p/s:- agak2 korang y mana satu???hehe..mesti ada y jd invidu no 1...n boleh jadi individu 2...dan x mustahil juga boleh jadi ke dua-duanyer adalah anda..hehe..
k sy tiggalkan satu ayt kat cni y biasa kita dengar.....
" Money not everything but everything need money"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...