cotton candy flavour...

Sunday, 18 March 2012

kata-kata motivasi...

sumber dr google
emm..pd entry sebelum nie ada sy janji nk kongsi tentang buku y sy beli 2..p sy baru berjaya abiskan satu buku..hehe..buku jaga jangan kantoi...sy suka baca buku tulisan H.M Tuah sbb tulisan beliau y santai...k antara kata-kata beliau y menarik hati sy akan sy kongsikan kat sini..x semua le..sebahagian je..klu nk taw semua sila beli buku beliau...hehe...

x guna kaya kalau miskin amal...
x guna jawatan tinggi kalau x bertuhan...
x guna lawa kalau y dikawani adalah syaitan....

nasib baik mereka dah buat dulu...
jadi x yah le kita buat pulak...
klu mereka x buat x jd iktibar tuk kita jdkn sempadan...

untunglah kita jadi diri kita seadanya kita...

biar cepat jgn lambat...

insan y hebat x mengemis kasih syg...
tp dialah y memberikn ksh syg...

kita takut n benci pd hantu...
tp perangai kita mengalahkn hantu...

semua y ALLAH sediakn ada hikmahnyer..

klu nk musnahkn masalah...
musnahkn akar umbinye...

p/s: kat cnie sy nk tinggalkan satu teka-teki y ada dlm buku 2..try le jawap yeee...
"kenapa hantu suka duduk dalam rumah y gelap???"

7 comments:

  1. emm.. kenapa hantu suka duduk dalam rumah yang gelap ?? sebab hantu suka tempat gelap kot.. hehehh.. mesti xbetul kan ! cepat la gtau jawapan.. curious nak tahu ni =p

    ReplyDelete
  2. sebab kalau terang mesti tak nampak hantu tu...
    kalau gelap dah tentu lah nampak....sebab dia pakai baju putih...

    ReplyDelete
  3. cik ten10 & eita:-jawapan dia sbb hantu kan x keja so dia x de duit nk bayar bil eletrik..sbb 2 dia duduk tempat gelap je...hehe...

    ReplyDelete
  4. suka sgt post tentang motivasi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh..ptt le setiap entry awk mmg terselit motivasi..hehe

      Delete
  5. Saya nak jadi orang yang hebat itu... Yang memberi kasih sayang kepada orang lain... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom sama2..kita jd org y hebat..hehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...